
Support för er Mätutrustning
Vi vet att du som kund lägger stor vikt vid snabb support. En produkt kan vara hur bra som helst men om inte du vet hur du ska använda den på ett korrekt sätt så kan den lätt bli värdelös och det är då vi finns för dig. När du behöver hjälp så vet vi att du behöver hjälp nu, inte sen. Vi får ofta höra från våra kunder att vi levererar support av toppklass och det vill vi fortsätta göra för dig.
För att vi ska kunna garantera snabba svar så ber vi dig att maila: service@promet.se eller ringa oss på 016-17 11 50. Det går även med direktkontakt med någon i personalen men då kan vi inte garantera snabbt svar p.g.a. eventuella möten, ledighet, sjukfrånvaro etc.
Fjärrstyrning
Många gånger kan vi hjälpa dig genom fjärrstyrning. Vilket innebär att vi kopplar upp oss mot din dator på distans. För att vi ska kunna koppla upp oss krävs det att instrumentet har internetanslutning. Vi använder oss utav Teamviewer som du enkelt kan ladda ner här.


Utbildning och Fördjupning
”Det spelar ingen roll hur bra en produkt är om ingen vet hur man använder den.”
Utbildning är oftast den viktigaste delen för att få ut mest av sin investering. Vi kan erbjuda utbildning på merparten av våra produkter antingen på plats hos er eller hos oss i Eskilstuna. För att utbildning ska kunna ske hos oss förutsätter det att vi har det specifika instrumentet på lager. Vi erbjuder skräddarsydd utbildning enligt era önskemål men också grund & fördjupningskurser. Kontakt oss för mer information.


Service och Kalibrering av Mätinstrument
För att din utrusning inte bara ska fungera idag, utan även imorgon är det viktigt att kontinuerlig service utförs. Våra servicetekniker finns alltid nära tillhands för att hjälpa dig. Alla mätinstrument bör kalibreras med jämna mellanrum då temperatur, luftfuktighet och övrig inverkan kan påverka mätresultatet. Vi använder oss av spårbara normaler som är kalibrerade på ackrediterade laboratorium. Efter kalibrering skickas kalibreringscertifkat till dig som kund som intygar att instrumentet är enligt specifikation.
Akuta ärenden
Vid akuta ärenden ber vi dig kontakt oss på: service@promet.se eller ringa oss på 016-17 11 50. Det går även med direktkontakt med någon av våra servicetekniker men då kan vi inte garantera snabbt svar p.g.a. eventuella möten, ledighet, sjukfrånvaro etc.
Uppgradering
Utvecklingen går snabbt framåt och det gäller att hålla sig uppdaterad. Inom mätteknik är det framför allt innovation av programvara där störst utveckling sker. Det är också där du som kund märker störst skillnad med nya smarta funktioner som sparar tid. Många äldre instrument är i behov av uppgradering då det oftast körs på föråldrade operativsystem som inte har support eller är godkända att vara uppkopplade på nätverket på grund av säkerhetsskäl. Vi rekommenderar att ni kontaktar oss innan eventuellt byte av dator eller övrig hårdvara för att säkerställa kompatibilitet.
Flytt av mätinstrument
Vid flytt av mätinstrument bör alltid transportsäkring och packning ske enligt tillverkarens rekommendation för att skada inte ska ske. Efter transportsäkring och flytt sker installation och kalibrering för att säkerställa funktion och att instrument mäter rätt. Våra servicetekniker finns med dig hela vägen för att du ska känna dig trygg. Kontakta oss om ni går i funderingar att flytta något mätinstrument så ger vi er rådgivning.
